021-22384537

ماساژ سوئدی

مقاله

ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی (Swedish massage)، یکی از تکنیک‌های ماساژ کلاسیک قابل انجام در مجموعه تخصصی ماساژ بلک ارکید است که با هدف ماساژ بافت و نسوج نرم جهت دستیابی به آرامش و اهداف کلی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تکنیک های ماساژ سوئدی

در مجموعه بلک ارکید از 5 حرکت اصلی ماساژ سوئدی برای کاهش دردهای عضلانی، گردش خون بهتر و ایجاد احساس آرامش استفاده می شود. نام تکنیک های ماساژ سوئدی و توضیحات هر یک از آنها به شرح زیر است:

  • افلوراژ: ماساژ سوئدی با تکنیک افلوراژ آغاز می شود. افلوراژ یک لغت فرانسوی بوده و به معنی «لمس آرام» است. این تکنیک در ابتدا و انتهای جلسه ماساژ قابل اجرا است. تکنیک سوئدی در ابتدای جلسه ماساژ، به گرم شدن عضلات و در آخر جلسه به آرام شدن عضلات کمک می کند. این حرکت با مالش های طولانی توسط کف دو دست انجام می شود.
  • پتریساژ: بعد از گرم شدن عضلات، تکنیک پتریساژ اجرا می شود. پتریساژ یک لغت فرانسوی بوده و به معنی ورز دادن است. فشردن یا ورز دادن بافت های نرم یک ناحیه همان تکنیک پتریساژ است. این حرکت جهت کشش و شل ‌کردن عضلاتی که منقبض شده اند به کار گرفته می شود و تاثیر قابل توجهی در بهبود گردش خون دارد و همچنین به سم ‌زدایی بدن کمک قابل توجهی می ‌کند.
  • فریکشن: تکنیک فریکشن یک تکنیک مالشی متمرکز است که با نوک انگشتان، کف دست، بند‌های انگشتان، ساعد یا آرنج دست انجام می شود. این تکنیک به صورت ریتم های دایره ای و عمودی با تلفیق دقت و فشار انجام می شود. فریکشن، فیبر های عضلانی منقبض شده را نرم می کند و درد و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد. این حرکات با آرام کردن عضلات بدن، کمک می کند تا قابلیت کشش ماهیچه ها و حرکت آن ها افزایش یابد.
  • ضربه زدن: تکنیک تپومنت یا ضربه زدن به تحریک جریان خون و اندورفین در بدن کمک می کند. این تکنیک که به صورت ضربات ریتمیک است، به منظور شل‌ شدن عضلات سفت و تخلیه لنفاوی، اجرا می شود. در این حرکت که با کف دست و انگشتان انجام می شود، عضلات تحریک شده و تنش برطرف می شود. در تکنیک ضربه‌ زدن، میزان فشار یا نیروی مورد استفاده به نیاز ماساژ گیرنده بستگی دارد.
  • ویبریشن: تکنیک لرزش یا ویبریشن به لرزاندن ریتمیک یک ناحیه از بدن برای شل‌ کردن و آرام کردن آن گفته می شود. شدت و فشار این تکنیک به ناحیه ‌مورد نظر بستگی دارد. این تکنیک روش های مختلفی دارد. به عنوان مثال می توان از کف هر دو دست خود برای نواحی بزرگ و یا از انگشتان برای نواحی کوچک و حساس استفاده نمود. برای اینکه عضلات شل و ریلکس شوند، از دست یا دستگاه برای ایجاد حرکت های تند و سریع استفاده می شود.

مزایای ماساژ سوئدی

انجام ماساژ سوئدی به بهبود گردش خون، آرام‌ کردن عضلات و احساس آرامش بیشتر شما کمک می‌ کند. این ماساژ با مالش طولانی ‌مدت ماهیچه ‌ها و نوازش آن‌ ها بازگشت خون به قلب را تسهیل می ‌کند. این نوع ماساژ، سطح اکسیژن خون را افزایش می ‌دهد. برخلاف ماساژ «بافت عمیق»، ماساژ سوئدی از نوازش ‌های نرمتر روی اعضای استخوانی و ظریف ‌تر بدن استفاده کرده و هنگامی که به پوشش ضخیم‌ تر عضلانی می‌ رسد این نوازش ‌ها محکم‌ تر می‌ شوند. فرآیند تنظیم فشار، این ماساژ را به ماساژی ایده ‌آل برای شل‌‌ کردن عضلات تبدیل می ‌کند. ماساژ سوئدی که همه آن را برای تسکین ‌دهندگی عضلات سفت و تقویت آنها می‌ شناسند، چند مزیت دیگر نیز دارد که عبارتند از:

  • کاهش فشار عضلانی با دفع سموم بدن
  • کمک به گردش خون و گردش هوا در سراسر بدن
  • انعطاف پذیری لیگامنت‌ها و تاندون‌ ها و بهبود بازه حرکتی
  • کاهش استرس جسمی و ذهنی
  • کاهش بازگشت درد و کاهش دردهای مزمن

اگر ساکن تهران هستید و به دنبال یک مرکز ماساژ حرفه ای می گردید، مجموعه تخصصی بلک ارکید گزینه بسیار مناسبی برای شماست. بلک ارکید، یکی از بهترین مرکز ماساژ سوئدی در تهران به شمار می رود. این مرکز با در اختیار داشتن پرسنل مجرب، به صورت حرفه ای آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه ماساژی برای شما مناسب است، می توانید با تیم حرفه ای بلک ارکید در تماس باشید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

نوشته‌های تازه

  • انواع ماساژ
  • کاربرد انواع ماساژ
  • قیمت ماساژ
  • بهترین قیمت برای ماساژ
 

دیدگاه‌های تازه